Benvingut@!

Aquest és el meu bloc, un espai on hi trobareu algunes reflexions que faig en veu alta i aquells temes que, per algun motiu o altre, he volgut compartir. Fa temps que ho volia fer. No us passa que de vegades teniu ganes de dir la vostra i no sabeu on fer-ho? Per aquest motiu he decidit obrir un bloc, on dir la meva. » Seguir llegint

Gràcies per la teva visita.
 

divendres, 16 de maig del 2014

Funcionaris amb “plaça”


Un, dos, tres... fins a 30 places d’estacionament reservat per a serveis Municipals i de l’Administració de l’Estat a l’illa dels carrers Eugeni d’Ors, de Dalt i Dr. Fleming. Dos serveis públics: Policia Local i Jutjats ocupen una trentena de places d’estacionament a la via púbica reservades per a ús exclusiu.

No ens resultaria tan sorprenent si no fos perquè el motiu no és el de donar un millor servei al ciutadà o el de facilitar l’accés de la ciutadania als serveis públics. Aquestes zones reservades a la via pública són utilitzades com a estacionament dels vehicles particulars d’alguns dels treballadors d’aquests serveis públics. La situació no és ni molt menys exclusiva de la nostra ciutat, arreu del país hi ha denúncies de situacions similars.

Policia Local

La comissaria de la Policia Local, al carrer d’Eugeni d’Ors, disposa d’un aparcament en superfície per als cotxes i motos patrulla però és comú veure’ls damunt de la vorera mal estacionats. El motiu no és la falta de places sinó que l’aparcament està ocupat per vehicles particulars. A més a més, a la vorera d’enfront de la comissaria, creuant el carrer hi ha una zona delimitada i identificada com a ‘Reservat Policia”, aproximadament 10 places d’estacionament què són utilitzades també pels cotxes particulars.

Tot i que darrerament s’ha substituït el rètol ‘Reservat Policia’ pel de ‘Zona de Seguretat’, el què és qüestiona no és si la normativa obliga a habilitar en els edificis públics una zona de seguretat sinó si se’n fa un mal ús.


Jutjats

A 100 metres de la comissaria de la Policia Local, al carrer de Dalt, hi ha els Jutjats. El cas és semblant al de la comissaria. Aproximadament 20 places d’estacionament estan reservades, segons indiquen els senyals de prohibit estacionar, per a: Jutjats, Fiscalia i Policia. A excepció de dues places reservades per a la policia pel trasllat o custodia de persones, la resta de les places són utilitzades com a estacionament per als vehicles privats. Tot i que alguns dels vehicles estan acreditats amb una autorització que indica el número de matrícula, la majoria només disposen d’un cartell sense cap validesa o simplement no en porten. Ni per la ubicació de les zones reservades ni per l’extensió que ocupen es tracta d’una zona de seguretat. L’ús no és altre que la reserva d’un estacionament pels cotxes particulars dels treballadors què en algun cas pot ser justificat però de cap manera una vintena de places.

Fomentar hàbits de mobilitat

Mentre veïns, usuaris o altres treballadors no disposen d’un estacionament on deixar el cotxe privat alguns treballadors públics sí tenen una plaça reservada al lloc de treball.

L’Administració Pública, de la que s’espera que incentivi el transport públic, és la que ha de donar exemple en fomentar els hàbits de mobilitat dels treballadors per tal que facin ús del transport públic però amb massa freqüència dona facilitats per tal que els seus treballadors vagin a la feina en vehicle privat: creant places d’aparcament als seus edificis, habilitant solars en què només poden aparcar els seus empleats o reservant espai a la via pública. Un tracte favorable que és dona a alguns empleats públics als quals se’ls assigna una plaça d’aparcament a cost zero al lloc on treballen, fins i tot quan disposen d’alternatives per arribar en transport públic. Una altra qüestió seria considerar la disponibilitat de la plaça d’estacionament com un servei que s’ofereix i per tant que té un cost a un preu raonable.

En el cas que fos necessari assignar o donar ocupació a les places d’estacionament públic s’hauria d’establir uns criteris transparents i equitatius per decidir quins treballadors poden disposar d’aquestes places reservades abandonant la pràctica actual de reservar places en funció del càrrec, la titulació o l’antiguitat; i introduir en els criteris aspectes com ara sí el treballador pateix alguna minusvalidesa física, necessita el vehicle per desenvolupar les funcions laborals o no arriba el transport públic al centre de treball.

Regular l’ús i els horaris

És necessari un estudi per a la ordenació d’aquestes places reservades i els usos, de forma que es tingui en compte una limitació horària que permeti un millor aprofitament. I més quan aquestes zones a la via pública estan reservades les 24 hores dels 7 dies de la setmana i la major part del temps estan desocupades, sobretot en horari de tarda-nit i els caps de setmana. Cal regular la necessitat de les places d’aparcament per a empleats públics en el lloc de treball: si han de ser exclusivament per als casos en què sigui necessari per les tasques laborals o sí es comet un greuge o discriminació respecte a altres empleats públics, treballadors no funcionaris, usuaris dels serveis o veïns de la zona.

Altres serveis a Sant Feliu, dependents de la Generalitat, també disposen de plaça d’aparcament públic per als cotxers privats d’alguns treballadors: Mossos d’Esquadra, Serveis Territorials d’Ensenyament, Delegació d’Hisenda, Serveis del Cap, ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

No te'n estiguis de dir la teva

Aquest és un espai obert on pots dir la teva, jo ja ho he fet. La teva opinió pot aportar aclariments i diferents punts de vista del què aquí es publica. Les millors aportacions sempre són les constructives, però totes són respectables.

Juntament amb el teu comentari afegeix el teu nom. Si vols seguir els articles publicats, pots subscriure't al bloc o contactar amb mi per rebre informació del que aquí es publiqui.

No tens cap Compte de Google? Inscriu-te aquí.

Amb aquest procés es crearà un compte de Google. Pots donar-te d'alta utilitzant el teu compte de correu electrònic.

ADVERTÈNCIA: Els comentaris que no siguin respectuosos amb les persones i valors, com la tolerància, no es publicaran. En queden exclosos els comentaris amb propostes violentes, discriminatoris tant de sexe com de raça, o qualsevol comentari que no respecti la legalitat vigent. Els comentaris anònims no es publicaran.


Escrits relacionats: